Novinky

Restaurátorské práce na sousoší Nejsvětější trojice

Spolek Zbečník náš domov ve spolupráci s Městem Hronov vypracoval projekt „Restaurátorské práce na sousoší Nejsvětější trojice“ a dne 16. dubna 2014 podal žádost o podporu z grantového řízení programu Fond kulturního dědictví: Záchrana drobných památek místního významu, 2014. Do letošního grantového kola se přihlásilo dohromady 52 projektů a celková výše požadovaných prostředků dosáhla 2 126 447 Kč. Hodnotící komise měla k dispozici částku 600 000 Kč, kterou na svém zasedání ve středu 28. května 2014 rozdělila mezi 16 projektů. Bohužel náš projekt „Restaurátorské práce na sousoší Nejsvětější trojice“ nebyl hodnotící komisí vybrán...
Celý článek

Definitivní ukončení projektu „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“

Náš projekt „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“ byl ukončen i účetně. Dne 9.února 2014 jsme obdrželi zprávu z Nadace VIA, že účetnictví u tohoto projektu bylo v pořádku a projekt je tímto úspěšně ukončen. Dne 2. května 2014 jsme uspořádali slavnostní Otevírání hřiště pro malé sviště a touto akcí jsme ukončili naši několikaměsíční pracovní činnost v okolí zbečnické školy.   Za Zbečník náš domov Michal Lembej

Akce „Otevírání hřiště pro malé sviště“ se povedla

V pátek 2. května se nám i díky umoudřenému počasí podařilo úspěšně otevřít dětské hřiště za zbečnickou školou. Toto hřiště vzniklo během loňského roku ve spolupráci občanského sdružení Zbečník náš domov s městem Hronov dle projektu Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi z grantového programu Fond T-Mobile pro Královéhradecký kraj.  Ve dvě hodiny odpoledne začal doprovodný program, který se skládal ze sportovních aktivit a ručních dílen, kde si děti mohly zasadit bylinky do květináčů, vyrobit drátěné ozdoby nebo dřevěné výrobky. Překvapivě největší úspěch u dětí měly dřevěné meče a zakrátko se hřiště změnilo v jedno velké bojiště :-)....

Výlet do Jestřebích hor

Naším druhým letošním výletem bylo sobotní putování po Jestřebích horách. Tentokrát nás trochu potrápilo počasí, přestože měla být sobota původně nejhezčím dnem v týdnu, ráno při pohledu z okna to tak nevypadalo. Nakonec jsme se rozhodli, že se na výlet i přesto vydáme a udělali jsme moc dobře. Vlakem jsme se z hronovského nádraží dostali do stanice Trutnov – zastávka, ze které jsme se přes Lhotu nejprve mírným a později prudším stoupáním dostali Pod Čížkovy kameny. Na rozcestí U Čížkových kamenů proběhla první občerstvovací zastávka. Proviant, co přítomní postupně vytahovali ze svých batohů překvapil snad každého :-). Po této přestávce jsme se po žluté spojnici...

Pozvánka na výlet do Jestřebích hor

Jistě jste si všimli nové krásné tématické ovečky. Už není pouze rozcapená vysílením... :-) Autorem tohoto obrázku "turistické ovečky" je velký zbečničák a super člověk - Petr Čuhanič. Tímto bych mu rád poděkoval za podporu našeho sdružení. Michal Lembej

Výlet do Teplických skal

Naší první letošní akcí byl výlet do Teplických skal, který se konal v neděli 9. února. Jelikož letošní zima byla taková, jaká byla, rozhodli jsme se uskutečnit takto brzký turistický výlet. Do Teplic nad Metují jsme se dostali vlakem a v klidu, bez davu turistů jsme si prošli skály. Byla to úžasná pohoda, kterou v letních měsících jen stěží zažijeme. Proti našim plánům jsme ale neobjevili žádné otevřené pohostinství a tak jsme operativně pozměnili naše plány. Po projití skal jsme se obratem vrátili do Hronova a náš výlet zakončili v Pizzerii Stella. Nyní spřádáme plány na další výlet, který by se mohl konat první dubnový víkend. Přidejte se k nám. Michal...

Novinky ze sdružení

Na dnešní schůzce členů našeho sdružení bylo jednomyslně rozhodnuto, že po loňském upracovaném roce si tento rok budeme jen užívat :-)  A první akcí by měl být výlet do Teplických skal. Za příznivého počasí vyrazíme vlakem v neděli 9. února do Teplic nad Metují, kde máme v plánu si s dětmi projít skály a pak si zajít na slavnostní oběd, jako poděkování za jejich výborná pololetní vysvědčení. Máte li zájem se připojit k nám, budete vítáni. Podrobnosti budou zveřejněny v nejbližší době. Michal Lembej
Celý článek

Dokončovací práce na projektu „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“

Plnění našeho projektu, jakož i termín dokončení, se blíží ke zdárnému konci. V průběhu měsíce září bylo na pergolu instalováno oplechování a střešní krytina pokrývačskou firmou Martin Dankanič. Výběr střešní krytiny byl v celku jednoduchý. Samozřejmě, že bylo na výběr z mnoha krytin a možná i levnějších, ale snažili jsme se o to, aby vzhled pergoly co nejvíce ladil s budovou školy. Takže jsme se rozhodli pro střešní šablony z recyklovaného plastu, vzhledem imitující přírodní břidlici. S této nákladné investice nám vyšla vstříc firma Martin Dankanič a hlavně nám pomohlo město Hronov, za což mu patří náš velký dík. V průběhu měsíce října jsme nakoupili a dovezli zatravňovací...

Výlet do Jestřebích hor - ohlédnutí

Naše předešlé výlety patřily stolovým horám Ostaš a Bor, tentokrát jsme si naplánovali výlet do Jestřebích hor.      V sobotu časně ráno vyrážíme linkovým autobusem do Červeného Kostelce, odkud vlakem pokračujeme do Malých Svatoňovic. Zde prozatím končíme s dopravními prostředky a vydáváme se přes náměstí s malou zastávkou u pramenité vody Mariánské studánky. Našli se i tací, kteří tuto tekutinu požili, ostatní koštují výbornou slivovici od Likvidátora :-). Stoupající cestou za sebou necháváme poslední obydlí a dostáváme se do překrásně zbarvené krajiny, kterou začíná osvětlovat objednané sluníčko. Lepší podmínky pro náš výlet jsme si ani nemohli...

Výlet do Jestřebích hor

V sobotu 12. října se za příznivého počasí koná výlet do Jestřebích hor. Odjezd v 8:18 z autobusového nádraží v Hronově směr Červený Kostelec, vlakové nádraží. Přistupovat můžete na trase dle jízdního řádu. Odjezd vlaku z Č.K. je v 8:50 a na start pochodu v Malých Svatoňovicích dorazíme o 9 minut později.   Délka trasy do Horního Kostelce je přibližně 17 km. Z tohoto místa je odjezd autobusu v 17:31, případně se dá cesta několikrát zkrátit na vlak do Rtyně nebo naopak drsňáci můžou dojít až domů, což je dalších 5 km do Hronova. Zdraví LIKVIDÁDOR  a ostatní členové sdružení Zbečník náš domov

Brigády o letních prázdninách

Letní prázdniny jsou za námi a my je využili k několika brigádám, při kterých jsme přetvářeli okolí naší školy. Z plochy před školou jsme přesadili túje a díky vydatné pomoci mechanizace, také vzrostlé keře na náhradní místa. K těmto keřům jsme nejprve vedli živou diskusi, jestli je ponechat na stávajícím místě nebo je přesadit či dokonce zlikvidovat. Nakonec zvítězil názor, že při budování nového není nutné zlikvidovat to staré a tak věříme, že se keře na nových místech uchytí. Hlavním bodem projektu a také místem, které si vyžádá nejvíce práce, času i financí má být pergola pro environmentální výuku žáků základní školy a pro odpolední setkávání občanů....
Celý článek

Základní škola ve Zbečníku bude mít nové hřiště a hezčí okolí

Projekt „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“, jehož realizátorem je o.s.  Zbečník náš domov má za cíl vytvoření zázemí pro odpočinek s posezením, pro školní výuku v oblasti environmentální výchovy a především podpořit soudržnost místních obyvatel a péči o místní krajinu. Rodiče a zároveň i členové občanského sdružení, kteří chtěli zlepšit okolí zbečnické školy a školky oslovili město ke spolupráci v podání projektu v rámci vyhlášení výzvy z Fondu T-Mobile pro regiony. Zástupci města nabídku spolupráce uvítali. V žádosti o spolufinancování projektu jsme byli úspěšní  a získali jsme částku 45 000,- Kč. Zbylé...

Výlet do Stroužného - ohlédnutí

Ve sváteční pátek 5. července se uskutečnil výlet pořádaný občanským sdružením Zbečník náš domov. Z Hronova jsme se ráno vypravili linkovými autobusy do Machova, odkud jsme již putovali po svých. Cestou z Machova jsme míjeli skokanské můstky a po chvilce mírného stoupání jsme se zastavili u Studánky pod Borem. Následně jsme se vydali do náročného stoupání na vyhlídku u Sypací skály, která se nachází pod vrcholem Boru. Za vynaložené úsilí jsme byli odměněni úžasným výhledem do okolní krajiny. Z tohoto krásného místa jsme již pohodlně pokračovali do Stroužného, kde jsme měli v plánu oběd z vlastnoručně vylovených ryb. Výlov pstruhů byl snadným úkolem i...

Výlet do Stroužného

Nejen prací živ je člověk a proto jsme se rozhodli uspořádat výlet a to v pátek 5.7.2013. Linkový autobus na Broumov odjíždí v 8.13 hod. z autobusového nádraží v Hronově a přestupem Na Mýtě v 8.23 hod. se dostaneme do Machova. Přistupovat můžete i po trase autobusu nebo začít až přímo v Machově. Tam by autobus měl dorazit v 8.35 hod. Odtud již půjdeme po svých do Stroužného, kde je naplánován oběd z vlastnoručně vylovených ryb. Po nezbytném občerstvení budeme pokračovat pěšky domů. Délka trasy je přibližně 15 pohodových kilometrů. Výlet se koná za příznivého počasí.   Za Zbečník náš domov, o.s. Michal Lembej

Druhá brigáda - shrnutí

Minulý pátek se uskutečnila druhá brigáda u ZŠ Zbečník pořádaná občanským sdružením Zbečník náš domov a pokračovali jsme v zahradních úpravách. Tentokrát se nás tam sešlo už kolem sta pracujících spoluobčanů (což je desetina z celkového počtu obyvatel Zbečníka), kterým nebylo lhostejné v jakém prostředí žijí a přiložili ruce k dílu...no tak to je bohužel jen sci-fi. A kdo neví co je sci-fi, ať si to vygoogluje. Pravda je taková, že z široké veřejnosti opět nikdo nedorazil :-(   Počasí nám přálo a tak nám ani absence pomocníků nemohla zkazit náladu. Pozornější z Vás si již jistě všimli, že jsme tentokrát upravili záhony podél chodníku a připravili jsme je na podzimní zasazení nových...

Územní souhlas

Po dlouhých týdnech vyřizování různých povolení, po nespočtu pracovních schůzek a upravování projektové dokumentace jsme dne 11.6.2013 obdrželi Územní souhlas k umístění a provedení stavby pergoly u ZŠ Zbečník. Všem kteří s námi spolupracovali a podíleli se na úspěšném splnění tohoto procesu moc děkujeme.   Za Zbečník náš domov Michal Lembej

Druhá brigáda

Na pátek 14.června od 15.30 hodin je svolána druhá brigáda na úpravu okolí zbečnické školy v rámci projektu: „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“. Práce je více než dost, takže nemusíte mít starost, že se na Vás nedostane :-) Ničeho se nebojte a přijďte ve větším počtu než minule. Odměnou za tvrdou práci Vám bude následné vyčerpání a hluboký spánek ;-) Minulý pátek jsme začali se zahradními úpravami před školou a tento pátek budeme pokračovat v započaté práci. Zatím nejsložitější je uvést vize a plány do reality. Věci se můžou dělat mnoha způsoby: jen tak na oko, kompromisně nebo z gruntu. A jak to po první brigádě vypadá, zřejmě...

První brigáda

V pátek 7.6. 2013 se za příznivého počasí koná první brigáda u zbečnické základní školy v rámci projektu „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“ Začínáme s připravou půdy pro nové keříky a kytičky.    Kdo se nebojí práce a má zájem se trochu porochňat v hlíně, ať se dostaví v 16.00 před školu. Nářadí bude zajištěno.  Naviděnou v montérkách :-)   Za Zbečník náš domov, o.s. Michal Lembej

Pozorování hvězdné oblohy 2013 - ohlédnutí

Již třetí pozorování hvězdné oblohy proběhlo v pátek 17. května ve Zbečníku u pěchotního srubu T-S5 „U křížku“. I tentokrát ho uspořádalo občanské sdružení Zbečník náš domov ve spolupráci s Astronomickým klubem Police nad Metují a Okrašlovacím Spolkem Vojenské Historie Lomnice nad Popelkou. Po loňské úspěšné astronomické akci jsme si tentokrát bohužel museli vystačit bez většího zkoumání vesmíru. Důvodem bylo počasí, které nám tentokrát nepřálo a zřejmě i to byl důvod, že se této akce zúčastnilo „pouze“ padesát účastníků.   Nikomu ze zúčastněných to však nevadilo, jelikož doprovodný program nabízel dostatek zábavy. Kromě prohlídky pěchotního srubu T-S5, byla...

Pozorování hvězdné oblohy 2013

V pátek 17. května 2013 by se mělo uskutečnit další Pozorování hvězdné oblohy, které pro Vás připravili Zbečník náš domov, o.s., Astronomický klub Police nad Metují a Okrašlovací Spolek Vojenské Historie Lomnice nad Popelkou. Tento termín byl určen kolegy z Astronomického klubu jako nejvhodnější pro pozorování, jelikož bude Měsíc den před první čtvrtí. Bohužel není v naší moci naplánovat příznivé počasí, které je pro tuto akci bezpodmínečně nutné. Rozhodnutí o konání nebo přesunutí této akce na jiný termín, bude zveřejněno 16.května nebo 17. května v dopoledních hodinách. Sledujte proto aktuální informace na těchto stránkách.   A co bychom mohli za jasné oblohy vidět ? Slunce - se...

Pracovní schůzka dne 18.3.2013

Dne 18. března se konala ve zdejší základní škole schůzka zástupců občanského sdružení Zbečník náš domov se zástupci MěÚ Hronov a ZŠ Hronov. Na této konstruktivní schůzce jsme nastínili naše představy, předložili plány a vznesli řadu dotazů ohledně realizace chystaného projektu a následného provozu relaxačního místa a dětského hřiště v areálu ZŠ Zbečník. Na druhou stranu jsme byli seznámeni s představou MěÚ Hronov o podobě dětského hřiště. Musím už teď prozradit, že jestli se povede třeba jen část z těchto plánů, mají se děti opravdu nač těšit. Shoda panovala i v podmínkách používání toho místa, jak pro potřeby školy, tak pro veřejnost a k tomu bude nutné vytvořit provozní řád....
Celý článek

Priority v projektu „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“

Dne 29. ledna 2013 proběhla ve školní jídelně ZŠ Zbečník členská schůze občanského sdružení Zbečník náš domov, na které se projednali priority k chystanému projektu: „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“ z Fondu T-Mobile pro regiony. Jako hlavní priority priority vidí o.s. tyto aktivity (důležitost podle pořadí): - výstavbu pergoly – krytého místa pro setkávání se a tzv. „školu v přírodě“ - nákup mobilních lavic do pergoly - zahradní úpravy v okolí školy (ve spolupráci s paní Markétou Umlaufovou) - hrací prvky (dle finančních možností města Hronova a jejich doporučení) - hřiště (dle finančních možností města...

Představení projektu „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“

Cílem tohoto projektu je úprava školní zahrady tak, aby byla co nejúčelněji a co nejvíce využívána,  a to nejen v rámci školní výuky a enviromentálního vzdělávání žáků, ale také jako relaxační zázemí pro rodiče s dětmi i další obyvatele obce. Prospěch z tohoto projektu by měl být pro celou obec, především však pro rodiče a děti, ale také osoby, které nemají možnost posezení či práce na vlastní zahrádce a rádi se setkávají s lidmi stejných zájmů. Na zahradě místní základní a mateřské školy by měla vzniknout přírodní učebna s lavičkami, skalkou, okrasnými záhonky a pro odpočinek a zábavu zde budou dětem k dispozici dětské herní prvky. Realizace tohoto projektu by měla být...

Žádost o grant z Fondu T-Mobile pro regiony

Občanské sdružení Zbečník náš domov dne 6. září 2012 podalo žádost o grant z Fondu T-Mobile pro regiony s projektem „Školní zahrada ZŠ a MŠ Zbečník – relaxační zázemí pro rodiče s dětmi“. Dne 5. listopadu 2012 nám bylo oznámeno, že náš projekt byl jedním ze čtrnácti úspěšných projektů z celkových pětapadesáti žadatelů a byl podpořen částkou 45 000Kč. Tisková zpráva Fondu T-Mobile 2012  zde  Více se můžete dozvědět na webových stránkách Pro svět kolem nás. Michal Lembej

Podzimní úklid přírody

V uplynulých třech týdnech sdružení Zbečník náš domov uspořádalo několik výprav za účelem úklidu přírody v okolí Zbečníka. Ač se v Hronově nachází sběrný dvůr, svoz objemného i nebezpečného odpadu se koná dvakrát ročně a kontejnery na tříděný odpad jsou téměř na každém kroku, i přesto si dá někdo tu práci, že svůj nepořádek a odpadky odnese někam do lesa. Naštěstí se ale ještě najdou dobrovolníci, kteří věnují svůj čas a své síly na úklid okolní krásné přírody a zlepšení našeho společného prostředí. Děkujeme všem účastníkům, že udělali něco pro naše čistší okolí a pomohli přírodě od plastů, skla, plechovek a papírových obalů.  Věříme, že při příštím úklidu,...

Tajný výlet - shrnutí

V sobotu 1. září 2012 se uskutečnil Tajný výlet pořádaný občanským sdružením Zbečník náš domov, jehož cílem bylo zpříjemnit dětem poslední prázdninový víkend. Z hronovského vlakového nádraží, kde byl hromadný sraz, jsme vlakem dojeli do Dědova a dále již putovali po svých na Ostaš. Po projití turistických tras na stolové hoře a nezbytném občerstvení, naše zpáteční cesta vedla na vlakovou stanici Česká Metuje a odtud jsme v podvečerních hodinách jeli zpátky do Hronova. I přes zataženou oblohu nám počasí přálo, nezmokli jsme a všechny děti zvládly túru na výbornou. Michal Lembej   Fotografie Fotografie 2

Tajný výlet - upřesnění

V případě, že zítra nebude hodně pršet (i když je to relativní), tak by se i přes nepřízeň počasí Tajný výlet uskutečnit měl. Putování a kochání se přírodou bylo nahrazeno jinou alternativou. Děti jsou natěšeny a tak je přece nemůžeme ochudit o nějaké dobrodrůžo :-) Čas srazu na nádraží a odjezd vlaku nezměněn! Výbavu doplnit o deštníky a pláštěnky! ML

Tajný výlet

V sobotu 1. září 2012 se koná Tajný výlet pořádaný občanským sdružením Zbečník náš domov. Na poprvé to nebude nic náročného, spíše taková menší procházka vedoucí po značených turistických cestách, převážně mírně zvlněným terénem – zvládnouji i nejmenší. Zájemci o protažení těla nechť se dostaví na hronovské nádraží s dostatečným časovým předstihem, z důvodu zakoupení hromadné jízdenky. Vlak odjíždí v 10.01 hodin. Sebou dobrou náladu, finance na vlak ( případně na taxík domů:) a na občerstvení ( bude li potřeba ). V případě nepříznivého počasí se výlet nekoná. Za Zbečník náš domov Michal Lembej

V roce 2021 nás podpořili:

V roce 2016 nás podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Petr Čuhanič

V roce 2015 nás podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Kadeřnictví Marcela Pavlíčková, Petr Čuhanič

V roce 2014 nás podpořili:

Město Hronov, Erika copy, Umlauf, Miroslav Vlach, Petr Čuhanič, Kateřina Smutná

V roce 2013 nás podpořili:

Město Hronov, Fond T-Mobile, Bezedos, CES-EKO, Trees s.r.o., Proto.cz, s.r.o., Martin Dankanič, David Matyska, Miroslav Vlach, Petr Čuhanič

V roce 2012 nás podpořili:

Město Hronov, Rivet Factory Česká republika s.r.o., Kateřina Smutná, Petr Čuhanič